Jak zajęcia z Coachem mogą pomóc Twojej firmie?

Napisany przez dnia 1 stycznia 2019

Spotkałem się z jednym z moich klientów u którego przeprowadziliśmy szkolenie z psychologii biznesu, skupiające się na rozumieniu siebie, oraz współpracowników, klient zwierzył mi się że efekt szkolenia przerósł jego najśmielsze oczekiwania. Pracownicy zaangażowali się w swoje standardowe działania, poprawiła się komunikacja, ale menadżer najbardziej chwalił gotowość do brania odpowiedzialności za wykonywane zadania. Przyznał się, że nie był chętny do tego szkolenia, zostało przeprowadzone tylko ze względu na opinie jednego z pracowników, który uczestniczył w tym szkoleniu w poprzedniej firmie.

Jak mówi się o szkoleniu z technik sprzedaży, jest w miarę jasne czego się spodziewać, ale kiedy rozmawia się o komplementarnej i długotrwałej pracy szkoleniowej pojawiają się wątpliwości wynikające z nie zrozumienia celów takiej pracy szkoleniowo, warsztatowo coachingowej. Liderzy czasem mają wątpliwości dotyczące tego że trener biznesu lub coach rozbiją ich działająca strukturę organizacyjną. A prawda jest taka że trener motywacyjny, coach, trener sprzedaży, zawsze opierają się na zasobach organizacji. Pokazują opcje i możliwości, ale to organizacja i jej członkowie decydują czy chcą podjąć wyzwanie i jakie korekty ewentualnie wprowadzą.

Zajęcia z coachem to nie oderwane od siebie zajęcia z przywództwa czy motywacji. To przemyślany plan ukazujący zespołowi jego potencjał.

  1. Najpierw zawsze jest praca nad zasobami ponieważ taka jest rola coacha biznesu. Pokazać zasoby, na których firma może sama się wzmocnić. Trener motywacyjny, niczego nie zrobi za zespół. Żaden coaching motywacyjny, nie odniesie efektu, jeżeli współpracownicy nie będą znali swoich mocnych stron. Szkolenia motywacyjne nie mają wiele wspólnego z motywację, którą znamy z filmów o sporcie, gdzie stoi trener przy zawodniku i krzyczy mu do ucha „dasz radę”. Oczywiście można i tak, ale efekt takich działań jest krótko trwały. Coach lub trener motywacyjny najpierw powinien pokazać zespołowi, gdzie jest jego siła, oraz jak ta siłę zwielokrotnić, poprzez zrozumienie zasobów współpracowników. W tej części powinni uczestniczyć wszyscy ważni członkowie zespołu, z menadżerami wysokiego szczebla włącznie. To szkolenie jest dla trenera motywacyjnego wstępem do szkolenia z komunikacji, treningu przywództwa, a dla osób zajmujących się sprzedażą, początkiem głębokiego rozumienia jak działają narzędzia sprzedażowe, w zależności od tego kim jesteśmy, jak myślimy i działamy.szkolenia z komunikacji w zespole
  2. Następny etap to trening komunikacji. Jeżeli praca z coachem lub trenerem ma pomóc wzmocnić firmę lub organizację, komunikacja jest kluczem. Komunikacja w zespole to warunek zwielokrotnienia zasobów jednostek poprzez mądrą komunikację. Jednostkę można złamać, zatrzymać. Sprawnie działającego zespołu który przeszedł trening komunikacyjny, nic nie ograniczy w drodze do sukcesu. A więc wszyscy powinni poznać narzędzia ułatwiające zrozumienie tego „innego”. Tego kto myśli inaczej niż my, patrzy na problem z innej nie zrozumiałej dla nas perspektywy. To są często te osoby, które nas drażnią, irytują a prawda jest taka, że właśnie są dla nas i projektu niezbędne, aby wzmocnić firmę. Ale stanie się tylko wtedy, kiedy będziemy umieli komunikować się na wszystkich poziomach organizacji. Komunikować, czyli chcieć usłyszeć, zrozumieć, być gotowym na wspólne szukanie rozwiązań. To główne cele szkolenia i warsztatów z komunikacji, które wzmocnią firmę.
  3. Trzecim etapem pracy rozwojowej z trenerem biznesu lub coachem motywacyjnym jest praca z menadżerami. Coaching przywództwa, to ważna część procesu. Bez umiejętności motywowania pracowników, żadna wiedza nie da efektu. Niezbędne jest szkolenie liderów z zakresu komunikacji menadżerskiej, która jest rozszerzeniem standardowej komunikacji organizacyjnej. Potrzebne jest też szkolenie z przeprowadzania pracowników przez proces zmiany, ponieważ w organizacji menadżer staje się mentorem, trenerem i coachem dla swoich podopiecznych. Takie szkolenie potrafi poprowadzić tylko doświadczony coach motywacyjny.
  4. Ostatnim etapem jest praca z poszczególnymi działami, w szczególności z działem sprzedaży. Każdy biznes wymaga sprzedaży. Ostatecznie sukces firmy to sprzedanie usług lub produktów. A więc na pewno częścią pracy z coachem lub pracy szkoleniowej nad rozwojem organizacji będzie szkolenie sprzedażowe. Skuteczne szkolenie ze sprzedaży, jest warunkiem tego że wszystkie inne kompetencje rozwinięte w wyniku pracy szkoleniowej lub coachingowej zamienią się w zysk firmy.

szkolenia liderówPodsumowując: Praca szkoleniowa z trenerem biznesu lub coachem motywacyjnym powinna rozwinąć twój zespół na poziomach:

– Każdy pracownik rozumie siebie, współpracowników i zna swoje zasoby i rozumie że te zasoby uzupełniają się z zasobami innych członków zespołu.

– Zespół potrafi rozwiązywać trudne sytuacje, potrafi wspólnie i samodzielnie stawiać cele i komunikować się ze sobą w celu zrealizowania tych celów.

– Menadżerowie potrafią wykorzystać potencjał pracowników, potrafią motywować, planować i koordynować realizację celów strategicznych.

– Sprzedawcy potrafią sprzedawać, generować marżę, budować lojalność klientów, oraz pobudzać ich do promowania firmy w swojej sieci kontaktów.

Czyli prawidłowo przeprowadzony proces rozwojowy z trenerem biznesu, coachem motywacyjnym, lub szkoleniowcem wysokiej klasy, wzmocni sukces organizacji. Pomoże ustalić cele strategiczne i umożliwi osiągniecie tych celów.



Komentarze

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *




Podaj swój adres e-mail i zapisz się na mój Newsletter, aby zawsze być na bieżąco z nowościami. Miej przewagę nad innymi.