Zostań szefem lub liderem, którego szukają pracownicy
Rozwiń kompetencje liderskie i świadomie buduj zespół. Postaw na silne relacje z pracownikami, które pomogą Wam osiągać kolejne cele i stawać się skutecznym zespołem.

Co może być odpowiedzią na Twoje potrzeby?
To przykładowe tematy szkoleń, które pozwolą Ci zrozumieć nowoczesną sprzedaż i osiągnąć wyniki, o jakich od zawsze marzysz.
Czym jest skuteczne przywództwo?
Komunikacja i budowanie autorytetu
Wywieranie wpływu bez wywierania presji
Motywowanie w przywództwie
Zindywidualizowane przywództwo
Wewnętrzna dojrzałość lidera
Stres i emocje - jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?
Wypalenie zawodowe
Jak rozpoznać talenty własne i pracowników?
W jaki sposób świadome przywództwo pomoże Ci w pracy?
- Zjednasz wokół siebie sztab oddanych osób, które będą pracować na wyniki.
- Przestaniesz rozkazywać, a zaczniesz inspirować oraz wskazywać drogę.
- Zrozumiesz perspektywę pracowników i odpowiesz na ich potrzeby.
- Odkryjesz satysfakcję podczas wykonywania zawodowych obowiązków i z uśmiechem będziesz wracać do pracy.
- Będziesz miał zgrany zespół, z którym bez problemów osiągniesz każdy wyznaczony cel.

Kim jestem i jak pracuję na sali szkoleniowej?
Zawodowo jestem managerem, psychologiem biznesu, trenerem i wykładowcą akademickim. Od 30 lat aktywnie działam w sprzedaży, pomagając w rozwoju mikroprzedsiębiorcom i międzynarodowym korporacjom. Wspólnie z zespołem firmy Blachy Pruszyński tworzymy sukces sprzedażowy. W 2022 roku firma przekroczyła 2 mld zł obrotu.


Etapy współpracy
Wierzę, że dobry plan jest połową sukcesu, dlatego zawsze dopinam proces współpracy na ostatni guzik. Dzięki temu wiesz, czego możesz się spodziewać.
Rozmawiam o Twojej sytuacji
W trakcie 1-godzinnej rozmowy identyfikuję potrzeby Twojej firmy, przeprowadzając wywiad. Jest to niezbędne do zaproponowania spersonalizowanego rozwiązania. Nie podejmuję się szkoleń „w ciemno”.
Przedstawiam rozwiązanie
Opierając się na analizie sytuacji w Twojej organizacji, tworzę rozwiązanie, które łączy naukową wiedzę psychologiczną z praktycznym podejściem w celu zaspokojenia Twoich potrzeb.
Przygotowuję plan działania
Każde z dedykowanych rozwiązań ma swoją przestrzeń. Dbam o zachowanie spójności i logiki przekazu po to, aby wiedza została szybko wykorzystana w praktyce. U mnie plan jest podstawą zmiany.
Przeprowadzam proces
Na podstawie planu przygotowuję proces transformacji. Poza wiedzą dzielę się gotowymi narzędziami, które są nie tylko wykorzystywane w trakcie szkolenia, ale także po nim. To daje gwarancję wyników.
Warunki współpracy
Co otrzymasz?
Podchodzę wielowymiarowo do przeprowadzenia zespołu przez proces zmiany, dlatego dbam o to, aby każde szkolenie sprzedażowe było dostosowane do grupy i branży.
Szkolenie szyte na miarę
Prowadzę szkolenia, które są pełne praktycznej wiedzy. Można z niej korzystać już po szkoleniu. Dodatkowym wsparciem dla odbiorców są narzędzia psychologiczne, które pomagają w procesie zmiany.
Materiały poszkoleniowe
Koniec szkolenia nie oznacza końca procesu rozwijania kompetencji sprzedażowych. Dlatego każdy uczestnik otrzymuje ode mnie przez rok piksele wiedzy, które są powtórzeniem tego, co było w trakcie szkolenia.
Efektywność w organizacji
Przed szkoleniem wspólnie ustalamy cele, które wyznaczają kierunek zmiany. Moi klienci zauważają, że po szkoleniu wszystkie procesy są wyraźnie inne. Zmiany przynoszą większą rentowność niż wcześniej.
Pragmatyczne wsparcie
Nie zostawiam uczestników "na lodzie" z twoją notatek i skomplikowanymi terminami naukowymi. Zamiast tego, analizuję razem z uczestnikom, aby mieć pewność, że wszystko zrozumieli.
Rezultaty zmian, które wprowadziłem u klientów
Poznaj marki, które skorzystały z mojej metodologii pracy. Twoja może być następna.




Jak szkolenia oceniają uczestnicy?
DOSKONAŁA Na podstawie 354 opinii beata bartkowska2025-06-09Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Szkolenie Sztos! Na kilkudziesięciu szkoleniach byłam, ale to rozwala system! Panie Tomku - dziękuję! Polecam współpracę ! Edyta Banaś2025-06-09Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Szkolenie "Sprzedawaj wartością, a nie ceną" było dla mnie niezwykle inspirujące i praktyczne. P. Tomasz przedstawił rozwiązania, które wzbudziły duże zdziwienie, że przez tak proste i oczywiste działanie można osiągnąć zamierzony cel. Polecam bardzo ze względu na merytorykę i atmosferę szkolenia. Kamila Cieszkowska2025-06-06Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Niesamowita prelekcja podczas konferencji „Zmieniamy Oblicze Biur Rachunkowych”! Zabieram ze sobą, że moje usługi nie są dla wszystkich oraz wybieram klienta bogatego mentalnie🌸 Katarzyna Gajewska2025-06-06Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Dziękuję za nowe spojrzenie na rozmowę z Klientami ! Spotkanie petarda ! Beata Grabowska2025-06-06Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Super mówca rzeczowo przyjemnie i konkretnie bardzo polecam Lukasz Saladonis2025-06-06Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Miałem okazję uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym przez Tomasza Kalko i było to jedno z najbardziej wartościowych doświadczeń rozwojowych, w jakich brałem udział. Tomasz nie tylko posiada ogromną wiedzę z zakresu psychologii komunikacji, ale również potrafi ją przekazać w sposób niezwykle przystępny, inspirujący i pełen pasji. Szkolenie było świetnie zorganizowane, dynamiczne i pełne praktycznych przykładów, które można od razu wdrożyć zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. edyta adamczyk-holk2025-06-06Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Byłam dzisiaj na wykładzie Pana Tomasza -totalny Game changer. Zwięźle i na temat z leciutką dozą humoru. Andrzej Cereniewicz2025-05-29Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Dla najlepszych przyszłych handlowców : bardzo dobry bilans zdobytej wiedzy do kosztów niezrealizwanych zyciowych ofert w tym dniu. Polecam Ilona Szabat2025-05-29Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Super pozytywne szkolenie! Polecam dużo potrzebnej wiedzy z zakresu produktów jak i samych technik sprzedażowych. Rafał Kossakowski2025-05-29Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Tomasz prowadzi bardzo solidne szkolenia w mega pozytywny sposób. Czuć podczas szkolenia pasję i zaangażowanie w to co robi. Ogromna dawka wiedzy przekazana W bardzo merytoryczny i konkretny sposób. Odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu! Serdecznie polecam.
Sprzedaż nie idzie po myśli?
Chcesz tego uniknąć?
Braku zrozumienia ze strony zespołu
Pora mówić "jednym językiem". Walka z własnym zespołem, to jedno z najtrudniejszych doświadczeń lidera.
Sztucznego pompowania autorytetu
Nie musisz stawać się "guru", aby zostać przywódcą. Wystarczy rozumieć potrzeby zespołu i inspirować do zmiany.
Unikania odpowiedzialności za działania
Skuteczność zespołu można mierzyć gotowością ludzi do brania odpowiedzialności.
Nieustającego upominania i rozmów dyscyplinujących
Stojąc na straży wartości firmy, odpowiadasz za działania każdego pracownika. Zadbaj w tym o swoją i ich godność.
Chcesz tego uniknąć?
Braku zrozumienia ze strony zespołu
Pora mówić “jednym językiem”. Walka z własnym zespołem, to jedno z najtrudniejszych doświadczeń lidera.
Sztucznego pompowania autorytetu
Nie musisz stawać się “guru”, aby zostać przywódcą. Wystarczy rozumieć potrzeby zespołu i inspirować do zmiany.
Unikania odpowiedzialności za działania
Skuteczność zespołu można mierzyć gotowością ludzi do brania odpowiedzialności.
Nieustającego upominania i rozmów dyscyplinujących
Stojąc na straży wartości firmy, odpowiadasz za działania każdego pracownika. Zadbaj w tym o swoją i ich godność.

Jako właściciel firmy, marzysz o inspirowaniu pracowników do przekraczania granic

Jako sukcesor, chcesz zbudować niepowtarzalny styl przywództwa

Jako manager, chcesz być liderem dla zespołu
Co otrzymasz?
Podchodzę wielowymiarowo do przeprowadzenia zespołu przez proces zmiany, dlatego dbam o to, aby każde szkolenie było dostosowane do grupy i branży.
Szkolenie szyte na miarę
Prowadzę szkolenia, które są pełne praktycznej wiedzy. Można z niej korzystać już po szkoleniu. Dodatkowym wsparciem dla odbiorców są narzędzia psychologiczne, które pomagają w procesie zmiany.
Efektywność w organizacji
Przed szkoleniem wspólnie ustalamy cele, które wyznaczają kierunek zmiany. Moi klienci zauważają, że po szkoleniu wszystkie procesy są wyraźnie inne.
Pragmatyczne wsparcie
Nie zostawiam uczestników “na lodzie” z toną notatek i skomplikowanymi terminami naukowymi. Zamiast tego, analizuję, pytam i wspieram uczestników, aby mieć pewność, że wszystko zrozumieli.

Zapytaj o szkolenie
Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.
O co pytają klienci?
Masz pytania lub wątpliwości? Może znajdziesz je tutaj.
Zwykle minimalny termin rezerwacji szkolenia pt.: „Przywództwo” to 2 -3 miesiące. Zdarza się jednak, że niektóre szkolenia są zaplanowane z rocznym wyprzedzeniem, co oznacza blokadę terminu.
Szkolenie pt.: „Przywództwo” jest planowane na 6-8 godzin dziennie. Maksymalna ilość dni szkoleniowych z rzędu to 2. Szkolenie ma na celu przeprowadzenie przez zmianę, a gdy czas szkolenia jest wydłużony, słuchacz nie jest w stanie komfortowo przyswoić wszystkich poruszanych tematów.
Realizujemy również projekty, w których dzielimy uczestników na mniejsze grupy. Wtedy czas szkolenia to 4-6 godzin z jedną grupą, oraz 4-6 godzin z drugą. To wszystko jest oczywiście zależne od celów, które chcemy zrealizować w danym projekcie.
Należy pamiętać, że czas szkolenia pt.: „Przywództwo” to nie to samo co czas trwania projektu szkoleniowego.
Niektóre projekty szkoleniowe trwają nawet 2 -3 lata. Wynika to z tego, że musi upłynąć minimum miesiąc przerwy pomiędzy kolejnymi szkoleniami, aby ludzie mieli czas wdrożyć nowe nawyki do codziennej pracy.
Zawsze zaczynamy od rozmowy telefonicznej bądź wideokonferencji, która trwa zwykle od 40 do 90min. Dopiero wtedy jesteśmy w stanie przygotować wstępną propozycję projektu oraz podać jego koszt. Po zaakceptowaniu przez klienta warunków, ustalamy termin realizacji projektu oraz wszystkie działania szkoleniowe. Najczęściej potrzebna jest jeszcze jedna rozmowa, w której powinny uczestniczyć zarówno osoba zlecająca szkolenie oraz 2-3 z uczestników. Ma to na celu wyszczególnienie potrzeb grupy. Zdarza się również, że przy niektórych projektach robimy badania przedszkoleniowe, które są bardziej szczegółowe i wymagają zaangażowania konsultanta.
Szkolenie pt.: „Przywództwo” najczęściej jest oparte na kilku poziomach:
- Fundament wiedzy- czyli omówienie teoretyczne tematów, które są przedmiotem szkolenia.
- Dyskusja – służy ona temu, aby osoby mogły skonfrontować swoje przekonania i wiedzę, a tym samym uruchomić proces samoświadomości, czyli określić gdzie są w danym temacie.
- Ćwiczenie warsztatowe, dające szansę na wstępne zbudowanie doświadczenia w danym temacie (szczególnie dotyczy to szkoleń sprzedażowych i komunikacyjnych).
- Zaplanowanie zmian adekwatnych do indywidualnych potrzeb – każdy z uczestników planuje takie zmiany samodzielnie, po to, aby zaznaczyć swoją autonomię i samoświadomość. Celem prowadzącego szkolenie jest stworzenie tak bezpiecznego środowiska, by uczestnicy mogli sami dla siebie stwierdzić, które zagadnienia wymagają od nich uważności czy też procesu zmiany.
W niektórych projektach szkoleniowych wykonujemy testy psychometryczne, które też są częścią procesu szkoleniowego.
Na sali robimy ćwiczenia, które mają za zadanie przetestować i utrwalić nabyte umiejętności, stworzyć zalążek nowego nawyku. Każde z nich jest tak skonstruowane, aby nikt nikogo nie oceniał oraz aby zadanie nie wymagało udawania czegokolwiek. Jedynie realna rozmowa na temat prawdziwego problemu i wzajemna interakcja są w stanie zapewnić zmiany.
Unikamy typowych, nagrywanych scenek – jest to nieefektywne, ludzie odgrywają wtedy zły rodzaj zachowań, dochodzi czynnik stresowy, a efektem jest skupienie się na odegraniu roli, a nie zakodowanie nowych nawyków.
Zalecamy, aby na sali było 8-12 osób. Wynika to z tego, że w większej grupie uczestników nie jest możliwe zaangażowanie każdego w pełni w proces szkoleniowy. Gdy jest wiecej osób, część z nich przyjmie rolę obserwatora, a tym samym nie wejdzie w proces zmiany.
Oczywiście wszystko ustalane jest indywidualnie, w zależności od przedmiotu zlecenia.
Klient nie musi wiedzieć, jaki rodzaj kompetencji powinien rozwinąć w swojej firmie. Wystarczy, aby określił problem bądź potrzebę, zarysował cel. Rolą konsultanta jest zaproponowanie najbardziej przydatnych narzędzi do przeprowadzenia zmiany biorąc pod uwagę aktualny etap rozwoju organizacji oraz grupy ludzi, dla których jest dedykowane szkolenie.
Skupiamy się zarówno na doskonaleniu umiejętności, jak i rozwiązywaniu problemów.
Domyślam się, że w tym miejscu chcesz przeczytać coś w stylu: “80% moich klientów zarabia 160% więcej po moim szkoleniu”. Jednak nie będę mamił statystykami i cyframi, gdyż cenię sobie autentyczność. Należy pamiętać, że dostosowanie się do sytuacji szkoleniowej nie jest równoznaczne ze skutecznością zawodową. Szkolenie to nie czarodziejska różdżka, musimy wszyscy zaangażować się w proces zmiany, aby wyniki stały się realne.
Zawsze dzielimy się ze zleceniodawcą naszymi spostrzeżeniami, pamiętając, że obowiązuje nas zasada dyskrecji względem uczestników szkolenia. Nigdy nie oceniamy nikogo po tym, jak zachował się na sali.
Czasem podczas szkolenia z jednego tematu wychodzi potrzeba dopracowania składowych innego tematu, czy to zmiana w strukturach organizacyjnych, premiowych, prowizyjnych czy też modelu zarządzania. Wszystko jest zindywidualizowane, nigdy uniwersalne!
Jeśli ktoś chce sprawdzić, czy nasze działania są skuteczne, czy warto skorzystać z naszych usług, polecam zajrzeć do zakładki “opinie”. To są szczere opinie osób – nie botów – które miałem przyjemność szkolić i które zechciały się podzielić swoją opinią na mój temat.
Zachęcam do zadbania o to, by szkolenie nie odbywało się w miejscu pracy uczestników, oraz by mogli oni na ten czas odciąć się od codziennych obowiązków.
Jest to bardzo ważne i zagwarantuje zdecydowanie lepsze efekty. Można dzięki temu uniknąć rozpraszania się uczestników, wywoływania kogoś “na sekundkę”, czy nadrabiania zaległości w czasie przerw szkoleniowych – to wszystko powoduje obniżenie efektywności procesu szkoleniowego.
Oczywiście jestem w stanie dostosować się do możliwości i potrzeb zleceniodawcy, jednak rekomenduje taką formę.