Budowanie zespołu - Szkolenie

Stwórz zgrany zespół, który potrafi rozwiązywać problemy

Naucz się budować zaangażowany i zjednoczony zespół, który potrafi skutecznie rozwiązywać konflikty oraz realizować wyznaczone cele. Poznaj sprawdzone sposoby na budowanie skutecznego i zaangażowanego zespołu ludzi, którzy lubią swoją pracę.

budowanie zespołu
Odtwórz wideo
Twoje potrzeby

Rezultaty zmian, które wprowadziłem u klientów

Poznaj marki, które skorzystały z mojej metodologii pracy. Twoja może być następna.

Każda firma, która dynamicznie się rozwija, w którymś momencie staje przed koniecznością przeniesienia części odpowiedzialności z zarządu na kadrę zarządzającą. Ponieważ struktura firmy ABM także szybko się rozrastała to jej właściciele również stanęli przed taką koniecznością. Aby jednak przeprowadzić procesy w jak najlepszy sposób zwrócili się do mnie z prośbą o wsparcie.
Jednym z ważnych elementów w budowaniu autorytetu w zespole, ale także w budowaniu skutecznego zespołu, jest angażowanie pracowników w procesy decyzyjne oraz w tworzenie strategii. Jednak tego typu działania wymagają odpowiedniej koordynacji i zarządzania tak, aby spotkania decyzyjne były realnie efektywne. I właśnie o wsparcie w zakresie moderowania takich spotkań poprosiła firma ABM.
Osiąganie przez firmy znakomitych wyników sprzedażowych często uwarunkowane jest sytuacją wewnątrz firmy. Dlatego zgłosiła się do mnie firma ABM, która swoich managerów pozyskiwała drogą wewnętrznego awansu. Dzięki temu kadra kierownicza składała się z zespołu zaangażowanych specjalistów, którzy znali problemy i wyzwania swoich podwładnych, jednak potrzebowali większej wiedzy z zakresu zarządzania i przywództwa. Oczywiście – pomogłem.
Przedstawiciele tej firmy zgłosili się do mnie, ponieważ sprawy organizacyjne wewnątrz przedsiębiorstwa mogłyby przebiegać bardziej efektywnie. Potrzebne było także wsparcie dotyczące procesu sukcesyjnego. W szkoleniu wzięły udział dwie rodziny właścicielskie oraz kadra kierownicza.
Sprzedaż nie idzie po myśli?

Chcesz tego uniknąć?

Konfliktów upośledzających pracę

Spory mogą wynikać ze zbyt dużej ilości zadań lub braku kompetencji. Właściwej komunikacji można się nauczyć.

Braku kultury rozwiązywania problemów

Asertywność, to umiejętność nazywania problemów i rozwiązywania ich w bezpieczny sposób.

Nieporozumień i niedomówień zwalniających pracę

Niejasne komunikaty mogą zwolnić efektywność organizacji nawet o 350%. Jako lider nie możesz do tego dopuścić.

Braku modeli delegowania zadań

Niesprawny łańcuch komunikacji ogranicza moce przerobowe i sprawia, że jedna praca musi być wykonana kilka razy.

Poznaj przewagi skutecznego modelu komunikacji

W jaki sposób mój model pomoże Ci w zbudowaniu zespołu?

budowanie zespołu

Etapy współpracy

Wierzę, że dobry plan jest połową sukcesu, dlatego zawsze dopinam proces współpracy na ostatni guzik. Dzięki temu wiesz, czego możesz się spodziewać.

01

Rozmawiam o Twojej sytuacji

W trakcie 1-godzinnej rozmowy identyfikuję potrzeby Twojej firmy, przeprowadzając wywiad. Jest to niezbędne do zaproponowania spersonalizowanego rozwiązania. Nie podejmuję się szkoleń „w ciemno”.

02

Przedstawiam rozwiązanie

Opierając się na analizie sytuacji w Twojej organizacji, tworzę rozwiązanie, które łączy naukową wiedzę psychologiczną z praktycznym podejściem w celu zaspokojenia Twoich potrzeb.

03

Przygotowuję plan działania

Każde z dedykowanych rozwiązań ma swoją przestrzeń. Dbam o zachowanie spójności i logiki przekazu po to, aby wiedza została szybko wykorzystana w praktyce. U mnie plan jest podstawą zmiany.

04

Przeprowadzam proces

Na podstawie planu przygotowuję proces transformacji. Poza wiedzą dzielę się gotowymi narzędziami, które są nie tylko wykorzystywane w trakcie szkolenia, ale także po nim. To daje gwarancję wyników.

Odtwórz wideo
Co wybierasz?

Czy jest inna droga?

Brak współpracy w zespole, kończy się przerostem procedur oraz komplikacją struktur. Takie podejście podnosi koszty i obniża efektywność. Skorzystaj ze skutecznych modeli na budowanie zespołu, które są wykorzystywane przez ponad 400 topowych managerów w Polsce i przekonaj się, że komunikacja może być łatwiejsza, a osiąganie sukcesów prostsze.

Co wybierasz?

Co może być odpowiedzią na Twoje potrzeby?

To przykładowe tematy szkoleń, które pozwolą Ci zrozumieć nowoczesną sprzedaż i osiągnąć wyniki, o jakich od zawsze marzysz.

01

Negocjacje w zespole w trakcie realizacji projektu.

02

Komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

03

Asertywność jako element budowania relacji

04

Testy talentowe, czyli poznaj siebie i zrozum innych

05

Motywacja w zespole dzięki współpracy

06

Radzenie sobie ze stresem i lękiem

07

Planowanie oraz wzajemne wsparcie w realizacji zadań

08

Równowaga w pracy - jak odnaleźć szczęście?

Obejrzyj fragment

Co uczestnicy mówią o współpracy?

Odtwórz wideo
Warunki współpracy

Co otrzymasz?

Podchodzę wielowymiarowo do przeprowadzenia ludzi przez proces zmiany, która ułatwi budowanie zespołu. Dlatego dbam o to, aby każde szkolenie było dostosowane do grupy i branży.

Szkolenie szyte na miarę

Prowadzę szkolenia, które są pełne praktycznej wiedzy. Można z niej korzystać już po szkoleniu. Dodatkowym wsparciem dla odbiorców są narzędzia psychologiczne, które pomagają w procesie zmiany.

Efektywność w organizacji

Przed szkoleniem wspólnie ustalamy cele, które wyznaczają kierunek zmiany. Moi klienci zauważają, że po szkoleniu wszystkie procesy są wyraźnie inne.

Pragmatyczne wsparcie

Nie zostawiam uczestników “na lodzie” z toną notatek i skomplikowanymi terminami naukowymi. Zamiast tego, analizuję, pytam i wspieram uczestników, aby mieć pewność, że wszystko zrozumieli.

Nazywam się Tomasz Kalko

Kim jestem i jak pracuję na sali szkoleniowej?

Zawodowo jestem managerem, psychologiem biznesu, trenerem i wykładowcą akademickim. Od 30 lat aktywnie działam w sprzedaży, pomagając w rozwoju mikroprzedsiębiorcom i międzynarodowym korporacjom. Wspólnie z zespołem firmy Blachy Pruszyński tworzymy sukces sprzedażowy. W 2022 roku firma przekroczyła 2 mld zł obrotu.

Odtwórz wideo
Opinie

Poznaj opinie moich klientów

Dowiedz się, w jaki sposób nasza współpraca może odmienić Twój biznes.

Max Mielczarek

Sukcesor

Lecznica Rodzinna Alfa
5
/
5
W szkoleniach biznesowych z Tomaszem miałem okazję brać udział dwukrotnie. Oba spotkania oceniam bardzo wysoko pod kątem merytorycznym, planu działań, przygotowania oraz profesjonalizmu prowadzącego. Co ciekawe, podczas szkolenia, rozwinęliśmy kompetencje nie tylko znacznie efektywniejszego działania jako przedsiębiorstwo, ale również znaleźliśmy czas na rozwój każdego z uczestników indywidualnie. Dzięki temu, że od pierwszego szkolenia minęło już ponad 6 miesięcy mogę powiedzieć, że praca wykonana wspólnie z Tomaszem, przyniosła znaczące jakościowe zmiany, które przed szkoleniem wydawały mi się, jeżeli nie niemożliwe to na pewno bardzo trudne do zrealizowania.

Sylwia Turczak

Copywriter

ABM - Producent Mebli Sklepowych
5
/
5
Moje pierwsze szkolenie z Tomaszem oceniam jako bardzo przydatne. Nauczyłam się szerszego spojrzenia na komunikację między współpracownikami. Na uwagę zasługują testy, które pomagają uporządkować wiedzę o sobie. Ich szerokie omówienie pozwoliło zapoznać się z różnymi punktami widzenia. Na duży plus widoczna pasja i zaangażowanie prowadzącego, fajna atmosfera, a także zapewnienie o bezpiecznej "przestrzeni" każdego uczestnika. Wierzę, że ta wiedza sprawdzi się w moim życiu zawodowym.

Wojciech Hojda

Export Department

ABM S.A.
5
/
5
Pierwsze szkolenie z Tomaszem i od razu rewolucja w podejściu do tematu. Szkolenie oparte na wartościach, na rozumieniu własnych cech i rozumieniu mechanizmów komunikacji u innych. Dzięki testom poznałem supermoce moich koleżanek i kolegów z zespołu i zrozumiałem jak łatwiej i lepiej się z nimi komunikować. Całość przedstawiona w fajny, miękki sposób nastawiony na świadome budowanie relacji i refleksję.

Wiesława Pastuszek

Właścicielka

Agencja finansowo ubezpieczeniowa
5
/
5
Tomek przeprowadził u nas szkolenie pokazujące czym się różnimy oraz gdzie są nasze mocne strony. Jako właścicielka firmy kontraktowałam to szkolenie jako prezent dla moich pracowników. Nawet nie przypuszczałam, że taki temat może tak bardzo wpłynąć na efektywność zespołu i przełożyć się na wymierny efekt finansowy. Szkoda, że nie wszyscy będą mogli Tomka zobaczyć. Warto, warto się spiąć i zamówić takie szkolenie. To się opłaca. Po prostu!

Ciekawi Państwa, co inni klienci sądzą o moich usługach? Zapraszamy do zapoznania się z opinią innych użytkowników

Kontakt

Zapytaj o szkolenie

Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.

Kontakt
FAQ

O co pytają klienci?

Masz pytania lub wątpliwości? Może znajdziesz je tutaj.

Zwykle minimalny termin rezerwacji szkolenia to 2 -3 miesiące. Zdarza się jednak, że niektóre szkolenia są zaplanowane z rocznym wyprzedzeniem, co oznacza blokadę terminu.

Szkolenie „Budowanie zespołu” jest planowane na 6-8 godzin dziennie. Maksymalna ilość dni szkoleniowych z rzędu to 2. Szkolenie ma na celu przeprowadzenie przez zmianę, a gdy czas szkolenia jest wydłużony, słuchacz nie jest w stanie komfortowo przyswoić wszystkich poruszanych tematów.

Realizujemy również projekty, w których dzielimy uczestników na mniejsze grupy. Wtedy czas szkolenia to 4-6 godzin z jedną grupą, oraz 4-6 godzin z drugą. To wszystko jest oczywiście zależne od celów, które chcemy zrealizować w danym projekcie.

Należy pamiętać, że czas szkolenia pt.: „Budowanie zespołu” to nie to samo co czas trwania projektu szkoleniowego.

Niektóre projekty szkoleniowe trwają nawet 2 -3 lata. Wynika to z tego, że musi upłynąć minimum miesiąc przerwy pomiędzy kolejnymi szkoleniami, aby ludzie mieli czas wdrożyć nowe nawyki do codziennej pracy.

Zawsze zaczynamy od rozmowy telefonicznej bądź wideokonferencji, która trwa zwykle od 40 do 90min. Dopiero wtedy jesteśmy w stanie przygotować wstępną propozycję projektu oraz podać jego koszt. Po zaakceptowaniu przez klienta warunków, ustalamy termin realizacji projektu oraz wszystkie działania szkoleniowe. Najczęściej potrzebna jest jeszcze jedna rozmowa, w której powinny uczestniczyć zarówno osoba zlecająca szkolenie oraz 2-3 z uczestników. Ma to na celu wyszczególnienie potrzeb grupy. Zdarza się również, że przy niektórych projektach robimy badania przedszkoleniowe, które są bardziej szczegółowe i wymagają zaangażowania konsultanta.

Szkolenie pt.: „Budowanie zespołu” najczęściej jest oparte na kilku poziomach:

  1. Fundament wiedzy- czyli omówienie teoretyczne tematów, które są przedmiotem szkolenia.
  2. Dyskusja – służy ona temu, aby osoby mogły skonfrontować swoje przekonania i wiedzę, a tym samym uruchomić proces samoświadomości, czyli określić gdzie są w danym temacie.
  3. Ćwiczenie warsztatowe, dające szansę na wstępne zbudowanie doświadczenia w danym temacie (szczególnie dotyczy to szkoleń sprzedażowych i komunikacyjnych).
  4. Zaplanowanie zmian adekwatnych do indywidualnych potrzeb – każdy z uczestników planuje takie zmiany samodzielnie, po to, aby zaznaczyć swoją autonomię i samoświadomość. Celem prowadzącego szkolenie jest stworzenie tak bezpiecznego środowiska, by uczestnicy mogli sami dla siebie stwierdzić, które zagadnienia wymagają od nich uważności czy też procesu zmiany.

W niektórych projektach szkoleniowych wykonujemy testy psychometryczne, które też są częścią procesu szkoleniowego.

Na sali robimy ćwiczenia, które mają za zadanie przetestować i utrwalić nabyte umiejętności, stworzyć zalążek nowego nawyku. Każde z nich jest tak skonstruowane, aby nikt nikogo nie oceniał oraz aby zadanie nie wymagało udawania czegokolwiek. Jedynie realna rozmowa na temat prawdziwego problemu i wzajemna interakcja są w stanie zapewnić zmiany.
Unikamy typowych, nagrywanych scenek – jest to nieefektywne, ludzie odgrywają wtedy zły rodzaj zachowań, dochodzi czynnik stresowy, a efektem jest skupienie się na odegraniu roli, a nie zakodowanie nowych nawyków.

Zalecamy, aby na sali było 8-12 osób. Wynika to z tego, że w większej grupie uczestników nie jest możliwe zaangażowanie każdego w pełni w proces szkoleniowy. Gdy jest wiecej osób, część z nich przyjmie rolę obserwatora, a tym samym nie wejdzie w proces zmiany.
Oczywiście wszystko ustalane jest indywidualnie, w zależności od przedmiotu zlecenia.

Klient nie musi wiedzieć, jaki rodzaj kompetencji powinien rozwinąć w swojej firmie. Wystarczy, aby określił problem bądź potrzebę, zarysował cel. Rolą konsultanta jest zaproponowanie najbardziej przydatnych narzędzi do przeprowadzenia zmiany biorąc pod uwagę aktualny etap rozwoju organizacji oraz grupy ludzi, dla których jest dedykowane szkolenie.
Skupiamy się zarówno na doskonaleniu umiejętności, jak i rozwiązywaniu problemów, by budowanie zespołu skutecznego stało się naturalnym nawykiem pracy.

Domyślam się, że w tym miejscu chcesz przeczytać coś w stylu: “80% moich klientów zarabia 160% więcej po moim szkoleniu”. Jednak nie będę mamił statystykami i cyframi, gdyż cenię sobie autentyczność. Należy pamiętać, że dostosowanie się do sytuacji szkoleniowej nie jest równoznaczne ze skutecznością zawodową. Szkolenie to nie czarodziejska różdżka, musimy wszyscy zaangażować się w proces zmiany, aby wyniki stały się realne.
Zawsze dzielimy się ze zleceniodawcą naszymi spostrzeżeniami, pamiętając, że obowiązuje nas zasada dyskrecji względem uczestników szkolenia. Nigdy nie oceniamy nikogo po tym, jak zachował się na sali.
Czasem podczas szkolenia z jednego tematu wychodzi potrzeba dopracowania składowych innego tematu, czy to zmiana w strukturach organizacyjnych, premiowych, prowizyjnych czy też modelu zarządzania. Wszystko jest zindywidualizowane, nigdy uniwersalne!

Jeśli ktoś chce sprawdzić, czy nasze działania są skuteczne, czy warto skorzystać z naszych usług, polecam zajrzeć do zakładki “opinie”. To są szczere opinie osób – nie botów – które miałem przyjemność szkolić i które zechciały się podzielić swoją opinią na mój temat.

Zachęcam do zadbania o to, by szkolenie nie odbywało się w miejscu pracy uczestników, oraz by mogli oni na ten czas odciąć się od codziennych obowiązków.
Jest to bardzo ważne i zagwarantuje zdecydowanie lepsze efekty. Można dzięki temu uniknąć rozpraszania się uczestników, wywoływania kogoś “na sekundkę”, czy nadrabiania zaległości w czasie przerw szkoleniowych – to wszystko powoduje obniżenie efektywności procesu szkoleniowego.
Oczywiście jestem w stanie dostosować się do możliwości i potrzeb zleceniodawcy, jednak rekomenduje taką formę.