Twoja sprzedaż wzrośnie

Case study z przeprowadzonych transformacji

Sprzedaż

Poznaj wyniki przeprowadzonych przeze mnie procesów zmiany.
Fortum to bardzo ciekawa, rozwijająca się firma z branży elektroenergetyki i inteligentnych rozwiązań. Zgłosili się do mnie, ponieważ potrzebowali szkoleń ogólnorozwojowych dla handlowców oraz pomocy w uporządkowaniu narzędzi, z jakich korzystają.
Zespoły sprzedażowe to często ta część struktury firmy, która wymaga wsparcia. Wynika to z faktu, że sam proces sprzedażowy jest trudny i uzależniony od wielu czynników. Wsparcia wymagał on też w firmie Play, gdzie konieczna była zmiana całego modelu myślenia o pozyskiwaniu klientów. Na czym polegała ta zmiana?
Microsoft to firma, której nie trzeba nikomu przedstawiać, jednak jak każda organizacja posiada obszary, w których rozwoju potrzebne jest wsparcie. W tym wypadku takim obszarem był zespół handlowców, który wymagał rozwoju w dwóch obszarach – komunikacji wewnętrznej i skuteczności w pracy z klientem.
Zgłosiła się do mnie właścicielka butikowej agencji rekruterskiej, która w swojej firmie sama zajmowała się sprzedażą i przygotowywaniem kontraktów opiewających na wysokie kwoty. Uznała, że to właściwy moment na podniesienie poziomu swoich umiejętności, więc przygotowałem i przeprowadziłem indywidualny program rozwojowy.
Z koniecznością mierzenia się z procesem sprzedażowym zmagają się nie tylko zawodowcy sprzedawcy, ale często ci, którzy po prostu chcą sprzedać swoje usługi. Nierzadko jest to dla nich trudne, gdyż ich specjalnością są właśnie te usługi, a nie sprzedaż sama w sobie. Tak było w przypadku prawników z Adwokatury Polskiej.
W tym przypadku zostałem poproszony o pomoc w dwóch obszarach. Jednym z nich była konieczność przeniesienia predyktorów sprzedażowych u pracowników z ceny na wartości. Drugim – poprawa zaangażowania pracowników w celu podniesienia efektywności i wyników sprzedażowych.
Kubuk to firma rodzinna zajmująca się dystrybucją wysokiej jakości łóżeczek dziecięcych. Zwrócili się do mnie, ponieważ szukali sposobu na podniesienie rentowności. Dotychczas praktykowana sprzedaż ceną dawała zadowalające wyniki, jednak zdaniem przedstawicieli firmy można było sprzedawać efektywniej. Oczywiście mieli rację.
Przedstawiciele firmy Florian poprosili mnie o pomoc w podniesieniu poziomu efektywności w kontaktach z klientami. Pomimo świetnych wyników uważali, że można jeszcze lepiej wykorzystać potencjał. Tym, na czym najbardziej im zależało, były procesy sprzedaży, dosprzedaży i utrzymanie klienta. Równie ważna była poprawa efektywności w pracy z klientami redystrybucyjnymi tak, by ciągłość kontaktów była zachowana na co najmniej dotychczasowym, jak nie lepszym poziomie.
Firma ESTL Medical chciała wzmocnić model sprzedaży oparty na wartościach by całkowicie odejść od ceny, jako głównego argumentu w transakcjach. Przy sprzedaży drogich urządzeń posługiwanie się ceną może być wyzwaniem, gdyż nawet niewielki rabat, którego oczekiwali klienci, znacząco obniża poziom rentowności transakcji. Należało ulepszyć schemat sprzedażowy.
Kontakt

Zapytaj o szkolenie

Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.

Kontakt