Case study z przeprowadzonych transformacji

Zespół

Poznaj wyniki przeprowadzonych przeze mnie procesów zmiany.
Każda firma, która dynamicznie się rozwija, w którymś momencie staje przed koniecznością przeniesienia części odpowiedzialności z zarządu na kadrę zarządzającą. Ponieważ struktura firmy ABM także szybko się rozrastała to jej właściciele również stanęli przed taką koniecznością. Aby jednak przeprowadzić procesy w jak najlepszy sposób zwrócili się do mnie z prośbą o wsparcie.
Jednym z ważnych elementów w budowaniu autorytetu w zespole, ale także w budowaniu skutecznego zespołu, jest angażowanie pracowników w procesy decyzyjne oraz w tworzenie strategii. Jednak tego typu działania wymagają odpowiedniej koordynacji i zarządzania tak, aby spotkania decyzyjne były realnie efektywne. I właśnie o wsparcie w zakresie moderowania takich spotkań poprosiła firma ABM.
Osiąganie przez firmy znakomitych wyników sprzedażowych często uwarunkowane jest sytuacją wewnątrz firmy. Dlatego zgłosiła się do mnie firma ABM, która swoich managerów pozyskiwała drogą wewnętrznego awansu. Dzięki temu kadra kierownicza składała się z zespołu zaangażowanych specjalistów, którzy znali problemy i wyzwania swoich podwładnych, jednak potrzebowali większej wiedzy z zakresu zarządzania i przywództwa. Oczywiście – pomogłem.
Przedstawiciele tej firmy zgłosili się do mnie, ponieważ sprawy organizacyjne wewnątrz przedsiębiorstwa mogłyby przebiegać bardziej efektywnie. Potrzebne było także wsparcie dotyczące procesu sukcesyjnego. W szkoleniu wzięły udział dwie rodziny właścicielskie oraz kadra kierownicza.
ABM to producent mebli sklepowych, który bardzo dynamicznie się rozwija. W związku z tym w firmie podjęto decyzję o zmianie lokalizacji, co przy konieczności zachowania procesów produkcyjnych było nie lada wyzwaniem. Gdzie w tej zmianie miejsce na moje wsparcie? W obszarze przygotowania pracowników na tę zmianę oraz zmotywowania ich do aktywnego uczestnictwa w tworzenie nowych procedur.
Formika to agencja zatrudnienia, która potrzebowała wparcia w dwóch przestrzeniach. Pierwszą z nich było zaangażowanie rekruterów, którego poziom znacząco spadł. Druga kwestia to konieczność dostarczenia pracownikom narzędzi, które ułatwią im przeprowadzanie procesów rekrutacji.
Microsoft to firma, której nie trzeba nikomu przedstawiać, jednak jak każda organizacja posiada obszary, w których rozwoju potrzebne jest wsparcie. W tym wypadku takim obszarem był zespół handlowców, który wymagał rozwoju w dwóch obszarach – komunikacji wewnętrznej i skuteczności w pracy z klientem.
Współpraca z rodzinną firmą Finish Parkiet to jedno z ciekawszych wyzwań w mojej karierze. Przedsiębiorstwo zostało wycenione i było przygotowywane do sprzedaży. W ramach przygotowań zewnętrzny operator musiał zreorganizować funkcjonowanie firmy – zwiększyć zaangażowanie całego zespołu i zmienić model przywództwa tak, by procesy wewnętrzne były bardziej autonomiczne i mniej zależne od zarządu. Wywołało to naturalną dezorientację pracowników i w tej przestrzeni niezbędna okazała się moja pomoc.
ABM to firma o rozbudowanej strukturze, w ramach której musi ze sobą współpracować wiele działów (pośrednio lub bezpośrednio). Przy tak dużym zespole zupełnie naturalne jest, że różnice interesów między specjalistami, managerami i pozostałymi pracownikami wpływają na efektywność komunikacji. I właśnie ten element wymagał poprawy.
Kontakt

Zapytaj o szkolenie

Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.

Kontakt