Case study z przeprowadzonych transformacji

Zrealizowane projekty

Poznaj wyniki przeprowadzonych przeze mnie procesów zmiany.
Firma B.Pro zgłosiła się do mnie na etapie, na którym odnosiła już wyraźne sukcesy, jednak oparte były one w zbyt dużym stopniu na intuicji i osobistych doświadczeniach sprzedawców. Tym, czego potrzebowali, było ustrukturyzowanie procesów tak, by stworzyć z nich powtarzalny model. W szkoleniu wzięli udział przedstawiciele regionalni odpowiedzialni za budowanie sieci dystrybucji.
W swoim zakresie usług związanych ze wsparciem rozwoju firm (ale nie tylko firm, także osobistych umiejętności) mam nie tylko działania sprzedażowe. A raczej – nie tylko stricte sprzedażowe. Czasem potrzebne są bardziej zwięzłe formy, których celem jest raczej zwiększenie świadomości odbiorców, czy też w ogóle uświadomienie im pewnych zjawisk, niż wsparcie określonych umiejętności. Do takiej formy należy power speech, o którego wygłoszenie na spotkaniu okresowym największych dystrybutorów i partnerów biznesowych zostałem poproszony przez firmę B.Pro.
Jednym z większych wyzwań w pracy adwokata jest skuteczna komunikacja z klientem. Specyfika tego zawodu powoduje, że rozmowom z klientami nierzadko towarzyszą silne emocje, które sprawiają, że komunikacja może nie być skuteczna. Często również klienci nie są do końca otwarci, gdyż boją się, że niektóre informacje mogą być dla nich niekorzystne lub kompromitujące. Aby procesy komunikacji przebiegały sprawniej konieczne było moje wsparcie.
Każda firma, która dynamicznie się rozwija, w którymś momencie staje przed koniecznością przeniesienia części odpowiedzialności z zarządu na kadrę zarządzającą. Ponieważ struktura firmy ABM także szybko się rozrastała to jej właściciele również stanęli przed taką koniecznością. Aby jednak przeprowadzić procesy w jak najlepszy sposób zwrócili się do mnie z prośbą o wsparcie.
Jednym z ważnych elementów w budowaniu autorytetu w zespole, ale także w budowaniu skutecznego zespołu, jest angażowanie pracowników w procesy decyzyjne oraz w tworzenie strategii. Jednak tego typu działania wymagają odpowiedniej koordynacji i zarządzania tak, aby spotkania decyzyjne były realnie efektywne. I właśnie o wsparcie w zakresie moderowania takich spotkań poprosiła firma ABM.
Projekt Wilcza to firma, które oferuje sprzedaż i montaż drogich podłóg drewnianych. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ praca z takim materiałem jak drewno generuje duży obszar nieprzewidywalności (różnice w kolorze, naturalne ubytki, sęki itp.) i w procesie sprzedażowym niezwykle istotne jest precyzyjne informowanie o tym klientów. Szczególnie w sytuacji, kiedy firma sprzedaje bardzo drogie produkty. I właśnie w zakresie komunikacji z klientem, która w tym wypadku jest wymagająca, potrzebne było moje wsparcie.
Systherm to kolejny klient, który zgłosił się od mnie, ponieważ potrzebował lepszego wykorzystania już nawiązanych relacji biznesowych z klientami. W swoim portfolio posiadali dużą bazę stałych, regularnych klientów, którzy kupowali jedynie wybrany asortyment i przekonanie ich do rozszerzenia zainteresowania na inne produkty i usługi bywało trudne. Czy moje wsparcie w tym procesie rozwojowym było skuteczne?
Osiąganie przez firmy znakomitych wyników sprzedażowych często uwarunkowane jest sytuacją wewnątrz firmy. Dlatego zgłosiła się do mnie firma ABM, która swoich managerów pozyskiwała drogą wewnętrznego awansu. Dzięki temu kadra kierownicza składała się z zespołu zaangażowanych specjalistów, którzy znali problemy i wyzwania swoich podwładnych, jednak potrzebowali większej wiedzy z zakresu zarządzania i przywództwa. Oczywiście – pomogłem.
Przedstawiciele tej firmy zgłosili się do mnie, ponieważ sprawy organizacyjne wewnątrz przedsiębiorstwa mogłyby przebiegać bardziej efektywnie. Potrzebne było także wsparcie dotyczące procesu sukcesyjnego. W szkoleniu wzięły udział dwie rodziny właścicielskie oraz kadra kierownicza.
Kontakt

Zapytaj o szkolenie

Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.