Case study z przeprowadzonych transformacji

Zrealizowane projekty

Poznaj wyniki przeprowadzonych przeze mnie procesów zmiany.
Z koniecznością mierzenia się z procesem sprzedażowym zmagają się nie tylko zawodowcy sprzedawcy, ale często ci, którzy po prostu chcą sprzedać swoje usługi. Nierzadko jest to dla nich trudne, gdyż ich specjalnością są właśnie te usługi, a nie sprzedaż sama w sobie. Tak było w przypadku prawników z Adwokatury Polskiej.
ABM to firma o rozbudowanej strukturze, w ramach której musi ze sobą współpracować wiele działów (pośrednio lub bezpośrednio). Przy tak dużym zespole zupełnie naturalne jest, że różnice interesów między specjalistami, managerami i pozostałymi pracownikami wpływają na efektywność komunikacji. I właśnie ten element wymagał poprawy.
W tym przypadku zostałem poproszony o pomoc w dwóch obszarach. Jednym z nich była konieczność przeniesienia predyktorów sprzedażowych u pracowników z ceny na wartości. Drugim – poprawa zaangażowania pracowników w celu podniesienia efektywności i wyników sprzedażowych.
Ten klient potrzebował podniesienia poziomu umiejętności pewnej grupy swoich pracowników. A dokładniej – chodziło o specjalistów, którzy prowadzą systematycznie prezentacje wewnątrz firmy. To, co wymagało udoskonalenia, to przygotowanie prezentacji od strony graficznej, zwiększenie atrakcyjności autoprezentacji firmy i przemówień w organizacji.
Kubuk to firma rodzinna zajmująca się dystrybucją wysokiej jakości łóżeczek dziecięcych. Zwrócili się do mnie, ponieważ szukali sposobu na podniesienie rentowności. Dotychczas praktykowana sprzedaż ceną dawała zadowalające wyniki, jednak zdaniem przedstawicieli firmy można było sprzedawać efektywniej. Oczywiście mieli rację.
Human4Human to niewielka agencja rekruterska, której pracownicy chcieli lepiej radzić sobie ze stresem i, co za tym idzie, podnieść swoją efektywnością. Dodatkowo w trakcie szkolenia poruszyliśmy zagadnienia z zakresu komunikacji i etycznego wpływu.
Przedstawiciele firmy Florian poprosili mnie o pomoc w podniesieniu poziomu efektywności w kontaktach z klientami. Pomimo świetnych wyników uważali, że można jeszcze lepiej wykorzystać potencjał. Tym, na czym najbardziej im zależało, były procesy sprzedaży, dosprzedaży i utrzymanie klienta. Równie ważna była poprawa efektywności w pracy z klientami redystrybucyjnymi tak, by ciągłość kontaktów była zachowana na co najmniej dotychczasowym, jak nie lepszym poziomie.
Firma ESTL Medical chciała wzmocnić model sprzedaży oparty na wartościach by całkowicie odejść od ceny, jako głównego argumentu w transakcjach. Przy sprzedaży drogich urządzeń posługiwanie się ceną może być wyzwaniem, gdyż nawet niewielki rabat, którego oczekiwali klienci, znacząco obniża poziom rentowności transakcji. Należało ulepszyć schemat sprzedażowy.
Firma Extral Aluminium zgłosiła się do mnie z prośbą o przeprowadzenie warsztatów z zakresu rozwiązywania konfliktów i usprawnienia pracy zespołowej. Całość odbyła się podczas wyjazdu firmowego, którego celem był rozwój kompetencji członków organizacji i najzwyklejsza integracja.
Kontakt

Zapytaj o szkolenie

Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.

Kontakt