Case study z przeprowadzonych transformacji

Zrealizowane projekty

Poznaj wyniki przeprowadzonych przeze mnie procesów zmiany.
Jednym z ważnych elementów w budowaniu autorytetu w zespole, ale także w budowaniu skutecznego zespołu, jest angażowanie pracowników w procesy decyzyjne oraz w tworzenie strategii. Jednak tego typu działania wymagają odpowiedniej koordynacji i zarządzania tak, aby spotkania decyzyjne były realnie efektywne. I właśnie o wsparcie w zakresie moderowania takich spotkań poprosiła firma ABM.
Projekt Wilcza to firma, które oferuje sprzedaż i montaż drogich podłóg drewnianych. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ praca z takim materiałem jak drewno generuje duży obszar nieprzewidywalności (różnice w kolorze, naturalne ubytki, sęki itp.) i w procesie sprzedażowym niezwykle istotne jest precyzyjne informowanie o tym klientów. Szczególnie w sytuacji, kiedy firma sprzedaje bardzo drogie produkty. I właśnie w zakresie komunikacji z klientem, która w tym wypadku jest wymagająca, potrzebne było moje wsparcie.
Systherm to kolejny klient, który zgłosił się od mnie, ponieważ potrzebował lepszego wykorzystania już nawiązanych relacji biznesowych z klientami. W swoim portfolio posiadali dużą bazę stałych, regularnych klientów, którzy kupowali jedynie wybrany asortyment i przekonanie ich do rozszerzenia zainteresowania na inne produkty i usługi bywało trudne. Czy moje wsparcie w tym procesie rozwojowym było skuteczne?
Osiąganie przez firmy znakomitych wyników sprzedażowych często uwarunkowane jest sytuacją wewnątrz firmy. Dlatego zgłosiła się do mnie firma ABM, która swoich managerów pozyskiwała drogą wewnętrznego awansu. Dzięki temu kadra kierownicza składała się z zespołu zaangażowanych specjalistów, którzy znali problemy i wyzwania swoich podwładnych, jednak potrzebowali większej wiedzy z zakresu zarządzania i przywództwa. Oczywiście – pomogłem.
Przedstawiciele tej firmy zgłosili się do mnie, ponieważ sprawy organizacyjne wewnątrz przedsiębiorstwa mogłyby przebiegać bardziej efektywnie. Potrzebne było także wsparcie dotyczące procesu sukcesyjnego. W szkoleniu wzięły udział dwie rodziny właścicielskie oraz kadra kierownicza.
ABM to producent mebli sklepowych, który bardzo dynamicznie się rozwija. W związku z tym w firmie podjęto decyzję o zmianie lokalizacji, co przy konieczności zachowania procesów produkcyjnych było nie lada wyzwaniem. Gdzie w tej zmianie miejsce na moje wsparcie? W obszarze przygotowania pracowników na tę zmianę oraz zmotywowania ich do aktywnego uczestnictwa w tworzenie nowych procedur.
Przedstawiciele tej firmy spedycyjnej zwrócili się do mnie, ponieważ potrzebowali sposobu na zwiększenie elastyczności w zakresie zapotrzebowania klientów. Firma posiadała zadowalającą bazę odbiorców swoich usług, z którymi zostały nawiązanie trwałe i efektywne relacje, jednak siła przyzwyczajenia powodowała, że trudno było przekonać ich do otworzenia się na nowe propozycje. Należało popracować nad dosprzedawaniem usług.
Tematy związane z windykacją mogą być trudne, jednak w przypadku firmy Lexus za ich realizację odpowiadał zespół doświadczonych specjalistów. Przedstawiciele firmy zwrócili się do mnie ponieważ chcieli podnieść poziom komfortu tych pracowników i zadbać o większą satysfakcję z wykonywanej pracy, która mogłaby stać się monotonna i powtarzalna. Oczywiście mogłem zaproponować im wsparcie.
Play to firma, z którą miałem okazję współpracować kilkukrotnie, co jest zawsze dla mnie dużą przyjemnością – dzięki temu mogę lepiej obserwować procesy zmian. Tym razem udoskonalenia wymagał model zarządzania przez kadrę kierowniczą, szczególnie w zakresie motywowania zespołów sprzedażowych.
Kontakt

Zapytaj o szkolenie

Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.

Kontakt