Case study z przeprowadzonych transformacji

Sprzedaż

Poznaj wyniki przeprowadzonych przeze mnie procesów zmiany.
Zgłosiła się do mnie właścicielka butikowej agencji rekruterskiej, która w swojej firmie sama zajmowała się sprzedażą i przygotowywaniem kontraktów opiewających na wysokie kwoty. Uznała, że to właściwy moment na podniesienie poziomu swoich umiejętności, więc przygotowałem i przeprowadziłem indywidualny program rozwojowy.
Z koniecznością mierzenia się z procesem sprzedażowym zmagają się nie tylko zawodowcy sprzedawcy, ale często ci, którzy po prostu chcą sprzedać swoje usługi. Nierzadko jest to dla nich trudne, gdyż ich specjalnością są właśnie te usługi, a nie sprzedaż sama w sobie. Tak było w przypadku prawników z Adwokatury Polskiej.
W tym przypadku zostałem poproszony o pomoc w dwóch obszarach. Jednym z nich była konieczność przeniesienia predyktorów sprzedażowych u pracowników z ceny na wartości. Drugim – poprawa zaangażowania pracowników w celu podniesienia efektywności i wyników sprzedażowych.
Kubuk to firma rodzinna zajmująca się dystrybucją wysokiej jakości łóżeczek dziecięcych. Zwrócili się do mnie, ponieważ szukali sposobu na podniesienie rentowności. Dotychczas praktykowana sprzedaż ceną dawała zadowalające wyniki, jednak zdaniem przedstawicieli firmy można było sprzedawać efektywniej. Oczywiście mieli rację.
Przedstawiciele firmy Florian poprosili mnie o pomoc w podniesieniu poziomu efektywności w kontaktach z klientami. Pomimo świetnych wyników uważali, że można jeszcze lepiej wykorzystać potencjał. Tym, na czym najbardziej im zależało, były procesy sprzedaży, dosprzedaży i utrzymanie klienta. Równie ważna była poprawa efektywności w pracy z klientami redystrybucyjnymi tak, by ciągłość kontaktów była zachowana na co najmniej dotychczasowym, jak nie lepszym poziomie.
Firma ESTL Medical chciała wzmocnić model sprzedaży oparty na wartościach by całkowicie odejść od ceny, jako głównego argumentu w transakcjach. Przy sprzedaży drogich urządzeń posługiwanie się ceną może być wyzwaniem, gdyż nawet niewielki rabat, którego oczekiwali klienci, znacząco obniża poziom rentowności transakcji. Należało ulepszyć schemat sprzedażowy.
Współpraca z firmą CSS OFT, funkcjonującą w branży IT, była bardzo ciekawym doświadczenie, gdyż ostatecznie okazała się być indywidualnym projektem rozwojowym dla samego właściciela. Firma miała dużo zleceń i wielu klientów, jednak wyzwaniem było sprzedawanie produktów drożej, a szczególnie podnoszenie cen stałym klientom. Czy pomogłem? Oczywiście, że tak.
Klient zgłosił się z ciekawym wyzwaniem, jakim był rozrastający się zespół. Grupa handlowców została awansowana na nowych dyrektorów, a decyzja ta przyniosła za sobą konieczność kolejnych zmian. Poza umiejętnościami sprzedażowymi w nowej roli konieczne okazało się także rozwinięcie umiejętności zarządczych. Uczestnicy potrzebowali wskazówki jak połączyć rolę sprzedawcy i managera. Dodatkowym utrudnieniem okazała się praca zdalna, która może być kłopotliwa jeśli chodzi umiejętnie zarządzanie zespołem.
To szkolenie nie było typowym szkoleniem z zakresu sprzedaży czy komunikacji. Firma Aviva potrzebowała rozwinąć w swoim zespole umiejętność szybkiego przygotowania ludzi zaczynających pracę jako agenci ubezpieczeniowi. Oczekiwano prostej i powtarzalnej struktury, która zagwarantuje wysoką efektywność sprzedaży i umiejętne budowanie zaufania do agenta.
Kontakt

Zapytaj o szkolenie

Zaraz po przesłaniu formularza, otrzymasz ode mnie wiadomość na maila z potwierdzeniem Twojego zgłoszenia. Aktywnie pracuję na salach szkoleniowych, dlatego skontaktuję się z Tobą maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych.

Kontakt